16 Mart 2014 Pazar

Beyaz Lahana Çorbası


Bu tarifi özellikle çocuklar için paylaşıyorum.Beyaz lahana bilindiği üzere vitamin ve mineral deposu,faydaları saymakla bitmeyen bir sebze.
Ama çocuklar için pek cezbedici bir yanı yok ne yazık ki... :)
Ben kızıma bu sayede sevdirdim,çok sık yapıyorum hatta bolca yapıyorum ki bize de yetsin ;)

Tarifi;
2 çorba kaşığı bulgur
2 kase beyaz lahana
1 havuç
1 çorba kaşığı un
1 küçük soğan
2-3 diş sarımsak
Et suyu
Tereyağ

2 kaşık kadar bulguru bir miktar su ile tencerede bir taşım kaynattıktan sonra,içerisine et suyunu, 2 kase kadar ince doğranmış beyaz lahana ve 1 tane rendelenmiş havucu ekliyoruz.
Kaynayan karışıma suda erittiğimiz bir kaşık un ve tuz ilave ediyoruz ve pişirmeye bırakıyoruz.
Ayrı bir yerde ince doğranmış soğan ve sarımsakları yağda kavurup tereyağ ekliyoruz,ocaktan alıp 1 tatlı kaşığı kırmızı toz biber ekliyoruz.
Bu karışımı kaynayan yemeğimize ilave edip,lahana pişince blendırdan geçiriyoruz.
Çorbamız hazır..Afiyet olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder