16 Mart 2014 Pazar

Mercimek Çorbası



Mercimek çorbası hepimizin bildiği,yaptığı ve severek içtiği bir çorba. Bu çorbanın bir özelliği de herkesin kendine göre ayrı bir yorum katması aslında.
Bütün malzemeyi çiğ olarak suya koyan ve pişiren de var,patatesli,sebzeli yapan da,benim gibi yağda kavurarak yapan da.
Ben de benim yaptığım şekliyle bir tarif vermek istedim.

2 bardak kırmızı mercimek
1 adet havuç
1 küçük soğan
Salça
Et suyu/Et bulyon


Soğanları yağ da biraz kavurup,rendelenmiş havucu ekleyin bir iki çevirip,1 çorba kaşığı salçayı da ilave edip kavurun.Üstüne mercimekleri ekledikten sonra su,et suyu ve tuz katıp pişirin,mercimekler iyice pişince blendirdan geçirin.

Ben bebeğim olduğundan sürekli buz kalıpları içinde hazırladığım et suları bulunduruyorum ama yoksa 1 adet et bulyon da aynı lezzeti veriyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder